piccata

Det här är gott, det blir Piccata på Sej  med wokade grönsaker och min fermenterade tomatsås som jag skrivit om i ett tidigare inlägg. Vi tog den även som en aptiitretare på surdegsbröd med lite kraftigt rödvin till innan. Den burken kommer fram då och då , håller i många veckor.
 
 Så här ser de skurna grönsakerna ut som jag wokade i kokhet olja i min wokpanna , när de precis är färdiga häller jag över lite japansk soja och vrider min pepparkavarn över.
 
 
 Själva smeten till "piccatan" är ett uppvispat ägg med 0,5 dl öl, 1 dl riven parmesanost,  , en sudd cayennepeppar och 1 tsk parikapulver och salt of course.
 
 Här ser du ordningen, ta fisken  och vänd i vetemjölet och sen ner i smeten. Kladdigt men namnam.
 Jag tar ganska mycket olja som jag steker fisken i så den blir klar , kanske 3 minuter sammanlagt.
 Upp på de wokade grönsakerna med den fermenterade tomatsåsen bredvid.
 
 
Allt detta tog inte mer än 2 glas vin och vad kan man mer begära? Under tiden kan man hälla lite av tomatsåsen på en liten bit surdegsbröd och smaska på. Galet gott.
 
 
Tror jag lagar sämre mat utan musik så här lite funky matmusik,
 
 
 

Kommentera här: